Gastbijdrage: Vakantie in Cambodja

We hebben Dennis (17 jaar oud) gevraagd om zijn ervaring in Cambodja in woorden weer te geven. Tijdens zijn terugvlucht heeft hij onderstaande op z’n telefoon getypt:

23 mei vertrok ik helemaal alleen naar Cambodja toe. Ik moest eerst 27 uur reizen voordat ik in Cambodja was, maar uiteindelijk kwam ik aan en ontmoette ik de familie waarop ik mij zo verheugde. We kletsten die avond over mijn reis en over hun reis en over allemaal andere dingen.

PHOTO-2019-05-25-01-20-30

Na mijn reis van 27 uur en een goede nachtrust was mijn avontuur in Cambodja echt begonnen. De eerste week begon in Phnom Penh waar we allemaal te gekke dingen hebben gedaan. We hebben mooie tempels bezocht en zijn naar de killing fields geweest. Maar de killing fields hebben wel echt een heftige indruk op me gemaakt. Hoe daar mensen werden behandeld omdat ze volgens 1 persoon niet van waarde waren; daar kan ik echt niet bij. Maar we hebben ook leuke\gave dingen gezien zoals de kickboks wedstrijden. Ik genoot daar echt van.

Later deze week (die echt veel te snel omging) vertrokken we naar Battambang, daar hadden we een geweldig chill hotel waar ik echt wel genoten heb. Samen met Sander poolen of lekker in het zwembad zitten met de fam was echt genieten. In Battambang hebben we van alles gedaan, we zijn rondgereden naar: the silk factory, the batcave, mooie tempels en hebben krokodillen geboren zien worden.

Ik denk dat ik het leukste uitje in Battambang het geboren zien worden van krokodillen en het uitje naar het circus (wat echt spectaculair was). Ik heb daar echt van alles genoten, niet alleen de uitjes maar meer de uitjes met de familie de Jong samen vond ik echt leuk. Gave dingen doen met me beste maat, maar ook de verhalen van onze gids Paul en het gelach\plezier met de rest van de familie.

Later deze week moesten we helaas het hotel waar we 6 dagen zijn gebleven verlaten. We vertrokken met de boot naar Siem Reap, ik vond de boot trip wat minder, maar we kwamen er uiteindelijk mee terecht in Siem Reap.

We hebben in de dagen echt leuke uitjes gemaakt. We zijn naar een mooie reeks tempels geweest de mooiste en bekendste was de Angkor Wat. In Angkor Wat hebben we de zon zien opkomen boven de tempels, dat was echt mooi om naar te kijken.

Schermafbeelding 2019-06-07 om 17.54.13

Maar ik denk dat van de dagen dat ik in Siem Reap ben geweest het sportuitje met Sander en Remco(gup) het leukst was. Samen met broeders strijden in het warme weer vond ik echt gaaf.

Maar aan al het leuke kwam in 1 vingerknip een einde. De reis was VEEL TE snel voorbij gegaan. Het was weer tijd om naar huis te gaan ook al zou ik het allerliefst nog langer willen blijven. Maar dan zit ik toch echt hier in het vliegtuig, mijn blog aan het typen denkende aan de mooie herinneringen die ik heb beleefd in Cambodja. Ik denk dan dat ik geluk heb gehad met de familie de Jong, dat ik 2 weken bij hun mocht verblijven en met hun plezier heb mogen maken. Daar ben ik echt heel dankbaar voor en kan ik terug denken aan een geweldig week die ik nooit meer vergeet.

Schermafbeelding 2019-06-07 om 17.48.57

Voor ons was het ook heel snel voorbijgegaan en hebben we genoten van zijn aanwezigheid. Leuk om terug te lezen hoe hij het beleefd heeft.

Hierbij: Dennis, dankjewel voor je verslag!