Salvador

28 augustus – 1 september

In 2 dagen zijn we gereisd van Maceió naar Salvador. We vinden het nog spannend om in de nacht te reizen met de bus, dus reizen we overdag en hebben we een hotel in Aracaju geboekt. Het is een goedkoop hotel en we krijgen dus waarde naar wat we betalen. Kleine miertjes (?) lopen over het bed en kussen. Tessa besluit niet te gaan slapen. Ik doe wat met Deet en dat lijkt te helpen. De busreis bevalt prima: wifi in de bus, af en toe een dutje en een prachtig landschap wat langs ons trekt. Op youtube heb ik een filmpje gepost over de busreis van Aracaju naar Salvador.

We overnachten in Salvador in het eerste hostel van deze reis, Farro del Barra. Een prima hostel met vriendelijk personeel, toffe inrichting en schone kamers. Enige minpuntje is het zwembad wat niet bruikbaar is. ’s Middags lopen we nog even in de buurt rond en uit het niets begint het flink te regenen.

De volgende dag gaan we met de bus naar het historisch centrum van Salvador: Pelourinho. Samenvatting: prachtig gekleurde huisjes, opdringerige verkopers, Capoeira-les op straat en lopend terug naar Barra.

Faces of Salvador:

De donderdag is een rustige dag. We gaan zwemmen in de zee (ja, ook ik!) en regelen dat we de volgende dag kunnen snorkelen. Paul en ik lopen nog even verder langs de boulevard terwijl de kinderen alvast terug gaan naar het hostel. Na anderhalve week zijn we de hamburgers en pizza alweer zat en in de avond gaan we dus sjiek eten. De prijs is nog steeds heel behoorlijk voor Nederlandse begrippen.

Vrijdag gaan we snorkelen onder begeleiding van 2 gidsen. Was best spannend, al zijn we niet verder dan 20-30 meter van het strand geweest. We kregen van die maskers die helemaal over je gezicht gaan, dat was erg prettig. Alleen niet voor Paul, want door de baard komt er alsnog water in het masker. Gelukkig kreeg hij een gewoon half masker van één van de gidsen. Het water was niet heel helder en er was ook niet enorm veel moois te zien, maar toch een erg leuke ervaring!

Zaterdag 1 september gaan we al om 6 uur op weg naar onze volgende bestemming: Lençois, aan de rand van het natuurpark Chapada Diamantina.